Olkoon tämä virtuaalinen muistikirjani, ja vielä julkinen, sillä kaltaisissani stalkkereissa on usein myös vähän ekshibitionistin vikaa. Tapani mukaan minulla ei ole mitään valmista suunnitelmaa. Kunhan kertoilen.


Huomiseksi pitäisi olla dokumentin synopsis valmiina, mutta minulla ei ole mitään ideaa. Ei mitään. Pääni kumisee tyhjyyttään. Olen ilmeisesti ollut liian kauan poissa koulumaailmasta, koska en ole enää ollenkaan sanavalmis ja nopeaälyinen (no heh heh, en ole ollut sitä ennenkään, mutta välivuosina taso on näemmä laskenut entisestään).

Saamattomuuteni dokumentin suhteen on ilmeisesti edistänyt muunkinlaista saamattomuutta: tiistaina painoin kännykän herätyskellon pois päältä ja koisin neljään iltapäivällä, tänään meni kahteentoista. Ehkä koko elimistöni (aivot aivan erityisesti) on yksinkertaisesti nukahtanut?

Dokumentista ahdistumisen ja pääkopan kolkon kuminan kuuntelemisen lisäksi olen tällä viikolla ihastellut Dave Lindholmin tv-keikkaa, katsonut viimeinkin Inglorious Basterdsin, kirjoittanut nopeaa fiktiota, antanut itselleni luvan näyttää hapanta naamaa julkisissa kulkuvälineissä, värjännyt hiukseni punaisiksi, tuhonnut valtaisan levyn piparkakkusuklaata ja löytänyt jälleen Bill Hicksin. Olen myös sivistänyt itseäni kotimaisen kirjallisuuden osalta aloittamalla Mikko Rimmisen Pussikaljaromaanin (tiedän, olen viisi vuotta myöhässä).

Yllä nähty tekemislista kuvaa hyvin pimeän ajan esilletuomia hedonistisia mielitekojani: käperryn miellyttävien asioiden äärelle, nukun pitkään jos huvittaa, ja päästän huoletta esiin äkäisen, vittuuntuneen, katkeran, mustasukkaisen, laiskan, hidasälyisen, kaikkimullehetinyttaienteeenääkoskaanmitään-periaatteella toimivan puoleni. Koska minulla ei ennen ole ollut virtuaalista muistikirjaa, en voi katsoa mistään onko tämä jopa jokatalvinen vitsaus. Tarvitsisin selkeästi ohjeita muistin ja muidenkin keskeisten toimintojen parantamiseen. Onks kellään?

(nyt rupesi muuten huvittamaan blogille keksimäni nimi. se voisi olla ennemminkin some things just DON'T stick in your mind :D)